
O verdel, entre os peixes de consumo habitual no 40% dos fogares vascos
- O 67% da poboación vasca descoñece que este mes arrinca a campaña do verdel
- Cinco de cada dez consumidores consultados pola Escola de Alimentación EROSKI coñecen que o verdel destaca polas súas propiedades nutritivas respecto doutras especies de peixe
- O 87% de quen declaran consumir habitualmente verdel considera un factor primordial que a súa orixe sexa de portos próximos como garantía da súa frescura. Seis de cada dez de quen afirman non consumir verdel cambiarían a súa opción na cesta da compra e optarían pola súa compra fronte a outros peixes se a súa orixe é de lonxas próximas
Elorrio, 27 de marzo de 2014.- A Campaña do Verdel no País Vasco acaba de arrincar e estenderase durante as próximas semanas, pero o 67% dos vascos ignórao, segundo revelan os datos do estudo que a Escola de Alimentación EROSKI realizou a través dunha enquisa realizada entre 750 consumidores de Álava, Bizkaia e Gipuzkoa.
O estudo desvela que o verdel fresco atópase entre os peixes de consumo habitual no 40% dos fogares vascos consultados. Neste sentido, as cifras de consumo son maiores en Bizkaia e Gipuzkoa con niveis similares por encima do 45%, mentres que en Álava descende por baixo do 35%.
O 87% dos fogares vascos que consomen verdel habitualmente manifesta valorar como un factor importante que a orixe do peixe sexa de lonxas próximas como garantía da súa frescura.
Seis de cada dez de quen a día de hoxe manifestaron que non consomen verdel habitualmente afirman que cambiarían a súa opción na cesta da compra e elixirían verdel, fronte a outros peixes, si a súa orixe é de portos próximos.
EROSKI duplicará as compras de verdel en Euskadi
En paralelo á tempada de pesqueira de verdel, primeira costeira do ano, EROSKI arrinca unha campaña para promocionar o seu consumo, en liña co seu compromiso de impulsar os frescos como base para unha alimentación saudable.
Mostra diso é a súa previsión de duplicar as compras de verdel ás confrarías do País Vasco en 2014 e alcanzar preto dos 40.000 quilos, si as capturas permíteno. Con este compromiso EROSKI persegue garantir que toda a orixe do verdel que se comercializa nas súas tendas en Euskadi sexa dos portos vascos máis próximos, e reforzar así a súa aposta polos produtos frescos locais.
A campaña enmárcase no Convenio para o Impulso dos Alimentos do Sector Primario de Euskadi, asinado en decembro do ano pasado polo Goberno Vasco e a cooperativa. Neste convenio, EROSKI comprométese a impulsar nas súas tendas a comercialización da pesca artesanal procedente das lonxas do País Vasco, en especial as campañas da anchoa, o verdel ou o bonito.
Un impulso ao desenvolvemento agroalimentario en toda a súa diversidade que se materializa nunha relación estable con máis de 450 provedores agroalimentarios vascos que supera os 400 millóns de euros anuais en compras alimentarias.
Os primeiros días de venda superan as expectativas
“A campaña responde á política de EROSKI de impulso ao desenvolvemento económico do sector agroalimentario vasco e de apoio aos produtores locais e que, neste caso do verdel, experimentará un empuxe significativo cunha previsión de duplicar o volume de compras ás confrarías vascas”, aclara Asun Bastida, Directora de Compras e Relacións locais de EROSKI. “De feito, estes primeiros días de venda superáronse as expectativas que nos fixamos”, engade. Con esta iniciativa “avanzamos no noso compromiso cos consumidores de impulsar a oferta de produtos frescos locais nas nosas tendas como base para unha alimentación saudable, cun produto como o verdel, con recoñecidas propiedades nutritivas”, conclúe Bastida.
A metade dos consumidores vascos descoñece as súas propiedades nutritivas
O verdel é nutritivo e moi beneficioso para a saúde xa que é un peixe graxo, rico en ácidos graxos poliinsaturados Omega-3, tan importantes para a prevención de enfermidades cardiovasculares, inflamatorias e autoinmunes. Ademais, é rico en proteínas de alto valor biolóxico e fácil digestibilidad e é unha fonte excelente de fósforo, magnesio, vitamina B12 e vitamina D. Algo que manifesta saber só o 48% das persoas enquisadas, que revelan coñecer que o verdel destaca polas súas propiedades nutritivas respecto doutros tipos de peixe.
Arranque da campaña no hipermercado Garbera
En paralelo, e como arranque da tempada do verdel nos supermercados e hipermercados da cadea no País Vasco, EROSKI organizou un evento no hipermercado Garbera en Donostia-San Sebastián co fin de dar a coñecer as características nutritivas do verdel.
Da man de Gorka Arzelus, chef do restaurante Agorregi que conta co selo BIB GOURMENT que outorga a prestixiosa guía Michelin, e de María José Ibáñez, representante en Gipuzkoa da Asociación Española de Dietistas e Nutricionistas, os consumidores recibiron recomendacións para a súa conservación e manipulación, propostas de receitas e trucos para cociñalo.
