Skip to main content

2022TIK AURRERA, DEBEKATUTA EGONGO DA 16 URTETIK BEHERAKOEI ZUZENDUTAKO PUBLIZITATEA, ELIKAGAI EZ OSO OSASUNGARRIEI BURUZKOA

A partir de 2022 queda prohibida la publicidad dirigida menores de 16 años de alimentos considerados poco saludables
  • Elikagai industrialak dira, kaloria ugarikoak eta azukre ugarikoak

Kontsumo Ministerioak iragarri duenez, 2022tik aurrera indarrean sartuko den Errege Dekretu bat onartuko du exekutiboak, eta 16 urtetik beherakoei zuzendutako osasunerako kaltegarriak diren elikagaien eta edarien publizitatea mugatzea izango du helburu.

Kontsumo Ministerioa Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) ezarritako nutrizio-profilak neurtzearen alde agertu da, zenbait elikagai-kategoriaren publizitatea 16 urtetik beherakoetara mugatzeko. Zehazki, gozogintza, izozkiak, zukuak, edari energetikoak, edariak, snack-ak, azukre erantsiak dituzten saltsak eta 100 gramo bakoitzeko 225 kilokaloriatik gora dituzten prestakinak arautzen ditu arau berriak. Elikagai horientzat guztientzat debekatua dago publizitatea 100 gramoko 0,1 gramo gatz baino gehiago duten guztietan.

Hala, produktu horien publizitate-iragarkiak ez dira emitituko "adingabeentzako babes indartuko ordutegian emititutako edozein programatan", eta ezingo dira iragarri haurrentzako telebista-kanaletan, 16 urtetik beherakoen ikus-entzule asko dituzten irrati orokorretan, Interneten, sare sozialetan, edukiak dituzten aplikazioetan, komunikabide inprimatuetan edo herritar-talde horrentzako ataletan.

Telebistako programazioari dagokionez, ezin izango da iragarkirik eman astelehenetik ostiralera 08:00etatik 09:00etara eta 17:00etatik 20:00etara, eta larunbat, igande eta jaiegunetan 09:00etatik 12:00etara.