
A partir de 2022 QUEDA PROHIBIDA LA PUBLICITAT DIRIGIDA MENORS DE 16 ANYS D'ALIMENTS CONSIDERATS POC SALUDABLES

- Es tracta de productes alimentosos industrials amb una elevada quantitat de calories i rics en sucres
El Ministeri de Consum ha anunciat que l'executiu aprovarà un Reial decret que entrarà en vigor a partir de 2022 i l'objectiu del qual serà limitar la publicitat d'aliments i begudes perjudicials per a la salut dirigida a menors de 16 anys.
El Ministeri de Consum ha optat per fixar com a criteri de mesurament els perfils nutricionals establerts per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) per a limitar la publicitat a menors de 16 anys d'unes certes categories d'aliments. En concret, la nova norma regula els anuncis de pastisseria, gelats, sucs, begudes energètiques, begudes, snacks o salses amb sucres afegits, o preparats amb més de 225 kcal per cada 100 g. Per a tots aquests aliments també es prohibeix la publicitat en tots els que contenen més de 0,1 grams de sal per cada 100 grams.
D'aquesta manera, els anuncis publicitaris d'aquests productes es deixaran d'emetre en "qualsevol programa emès en horari de protecció reforçada a menors", i tampoc podran anunciar-se en canals de televisió infantils, en ràdios generalistes amb elevada audiència de menors de 16 anys, en Internet, en xarxes socials, en aplicacions amb continguts, en mitjans impresos o en seccions dirigides a aquest grup de la població.
Pel que fa a la programació televisiva no es podran emetre anuncis de dilluns a divendres de 08.00 a 09.00 hores i de 17.00 a 20.00 hores, i dissabtes, diumenges i festius de 09.00 a 12.00 hores.
