LA FUNDACIÓ EROSKI DUPLICA EL NOMBRE DE PARTICIPANTS EN EL PROGRAMA EDUCATIU EN ALIMENTACIÓ I HÀBITS DE VIDA SALUDABLES

• 512 centres escolars s’han inscrit en el programa, un 67% més que en el primer trimestre 2014-2015
  • El programa, que inclou visites a productors agroalimentaris, ha ofert prop de 600 tallers aquest trimestre, un 20% més en relació amb el mateix període de l’any passat
  • El programa amplia aquest curs els materials disponibles en format audiovisual per facilitar-hi l’accés i fer-lo més atractiu i útil als menors

Elorrio, 28 de desembre de 2015.- Prop de 40.000 escolars d’entre 6 i 12 anys  han participat a Espanya en el Programa Educatiu en Alimentació i Hàbits de Vida Saludables (PEAHS) de l’Escola d’Alimentació de la Fundació EROSKI durant aquest primer trimestre del curs escolar. El programa duplica així el nombre de participants en relació amb el mateix període de l’any passat. Des del començament d’aquest curs, 512 centres educatius de totes les comunitats autònomes s’han inscrit en el programa, un 67% més que en el primer trimestre escolar 2014-2015.

Aquesta nova edició ofereix tant a alumnes com a professors d’Educació Primària nous continguts, més activitats i tallers pràctics. Així mateix, el PEAHS amplia aquest curs els materials disponibles en format audiovisual per facilitar-hi l’accés i fer-lo més atractiu i útil als menors. El programa ha estat configurat per un Comitè Científic format per professionals de diverses disciplines: medicina i pediatria, nutrició i dietètica, psicopedagogia i pedagogia.

Des de la Fundació EROSKI, conscients del creixement de la taxa d’obesitat infantil, vam engegar aquest programa el 2012 amb l’objectiu de promoure l’alimentació i els hàbits de vida saludables entre els escolars. Any rere any, el programa creix i millora els seus continguts a partir de les valoracions i les aportacions fetes pels docents que ja l’han impartit”, assenyala Alejandro Martínez Berriochoa, director de la Fundació EROSKI. En el curs 2014-2015 es va triplicar pràcticament el nombre de participants, amb més de 70.000 escolars inscrits de 900 col·legis de tot Espanya.

Nous continguts al costat de la Fundació Espanyola del Cor

Amb un format basat en sessions teòriques a l’aula escolar i  tallers pràctics, el Programa Educatiu en centres escolars inclou aquesta edició nous continguts amb l’objectiu de contribuir a una millor formació dels alumnes en alimentació sana i hàbits de vida saludables. D’aquesta manera, s’hi inclou una nova sessió, “Menja i cuida’t el cor”, desenvolupada en col·laboració amb la Fundació Espanyola del Cor (FEC). “Ens sembla important transmetre als estudiants des d’edats ben joves la incidència que té sobre la nostra salut mantenir una alimentació correcta”, afirma Alejandro Martinez Berriochoa. El contingut de les sessions estarà disponible també en vídeo aquest any.

A les classes pràctiques els alumnes posen en pràctica el que han après en les sessions teòriques. En aquest primer trimestre de curs el programa ha ofert prop de 600 tallers, un 20% més en relació amb el mateix període de l’any passat. “Els estudiants visiten algun dels nostres supermercats i hipermercats, on fan la compra per elaborar un menú saludable. En l’última edició tancada (2014-2015) es van desenvolupar més de 1.200 tallers en 180 establiments”, indica el director de la Fundació EROSKI.

Les classes pràctiques inclouen, a més, el  taller “Els productes de la meva terra”, que  permet que els menors coneguin de primera mà, a les instal·lacions de productors agroalimentaris, l’origen dels aliments de la seva regió i comprovin la importància que té la producció local. Aquest nou taller de productors agroalimentaris està disponible en format audiovisual en la nova edició del programa educatiu a la web http://energiaparacrecer.escueladealimentacion.es/es/los-productos-de-mi-tierra.

Els col·legis interessats a participar en el PEAHS durant el curs 2015-2016 poden inscriure-s’hi a través de www.escueladealimentacion.es o en el telèfon d’atenció 94 6072841.