
EROSKI col·labora en un projecte europeu per al desenvolupament d'aliments més sostenibles

- El projecte RIS Straight 2 Market (S2M) està cofinançat per l'Institut d'Innovació i Tecnologia EIT FOOD
- EROSKI col·laborarà amb l'empresa basca Jakion en una recepta millorada d'una nova salsa de tomàquet/bolonyesa
- El projecte compta amb la participació de consumidors a través de tallers per a testar la nova recepta abans de la seva comercialització
EROSKI participa en el projecte d'innovació agroalimentària europeu RIS Straight to Market (RIS S2M) amb l'objectiu d'ajudar les petites i mitjanes empreses locals, noves empreses i empreses en expansió a portar als mercats principals productes alimentosos nous o altament millorats des del punt de vista nutricional o sostenible.
Es tracta d'una iniciativa cofinançada per EIT Food, amb el suport de l'Institut Europeu d'Innovacion i Tecnologia (European Institute of Innovation and Technology - EIT), un organisme de la Union Europea. EIT Food és la principal iniciativa d'innovació alimentària d'Europa, que treballa per a fer que el sistema alimentari sigui més sostenible, saludable i de confiança.
EROSKI col·labora en aquesta iniciativa al costat de l'empresa basca Jakion que es dedica a l'elaboració de conserves naturals i innovadores d'alta qualitat nutricional transformant les fruites i verdures de manera artesanal per als nous consumidors.
El projecte desenvolupat per totes dues empreses, i que s'allargarà durant els pròxims 8 mesos, consistirà en l'elaboració d'una nova salsa de tomàquet/bolonyesa sense ensucris afegits, sense espessidors, amb un contingut reduït de greix i un contingut mínim de sal, la qual cosa contribuirà a la millora en l'estat nutricional i de salut del consumidor.
Amb la finalitat de conèixer l'opinió dels consumidors sobre el nou producte, EROSKI ha organitzat diverses trobades en les últimes setmanes. Els participants han contribuït a ajustar la recepta de la salsa a través d'activitats creatives i d'intercanvi de coneixements, a més d'aportar nous conceptes d'aliments frescos per a famílies amb nens.
El projecte contempla així mateix la futura comercialització de la recepta final d'aquesta nova salsa saludable i sostenible a través de la xarxa comercial d'EROSKI al País Basc, Cantàbria i Navarra.
Sobre EIT Food
EIT Food és la comunitat d'innovació alimentària més gran i dinàmica del món. Accelera la innovació per a construir un sistema alimentari preparat per al futur que produeixi aliments saludables i sostenibles per a tots.
Amb el suport de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT), un organisme de la Unió Europea, EIT Food inverteix en projectes, organitzacions i individus que comparteixen objectius comuns per a un sistema alimentari saludable i sostenible, desbloqueja el potencial d'innovació en empreses i universitats, i crea i escala noves empreses agroalimentàries per a portar noves tecnologies i productes al mercat. L'institut equipa a empresaris i professionals amb les habilitats necessàries per a transformar el sistema alimentari i posa als consumidors en el centre del seu treball, ajudant a generar confiança en reconnectar-los amb els orígens dels seus aliments.
EIT Food és una de les nou comunitats d'innovació establertes per l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT), un organisme independent de la UE establert en 2008 per a impulsar la innovació i l'esperit empresarial en tota Europa.
Compromís d'EROSKI amb la innovació i el medi ambient
La innovació forma part de la identitat d'EROSKI des dels seus orígens amb un objectiu que es manté intacte al llarg del temps: oferir les millors solucions i respostes als seus clients. Amb el client en el centre de la seva estratègia d'innovació, les seves prioritats se centren en generar una experiència de compra cada vegada més ràpida, fàcil i personalitzada, així com en el desenvolupament de nous productes i marques distintives i de solucions que permetin promoure l'alimentació i els hàbits de vida saludables i sostenibles.
Compromesa amb el medi ambient, EROSKI treballa per a mantenir-se en el grup líder del sector en la reducció de l'impacte ambiental del plàstic. El seu objectiu és aconseguir per a 2025 una reducció d'almenys el 20% de les tones de plàstics d'un sol ús dels seus envasos.
