MÉS DE 460.000 ESCOLARS HAN PARTICIPAT EN L’ESCOLA D’ALIMENTACIÓ D’EROSKI DURANT EL CURS 2017-2018

ESCOLA D’ALIMENTACIÓ D’EROSKI

S’ha duplicat el nombre d’inscripcions registrades respecte del curs

• Prop del 16% dels escolars de 2n i 3r cicle de primària d’Espanya, als quals s’adreça el programa, ha intervingut en la iniciativa
  • El 28,5% dels centres escolars d’Educació Primària d’Espanya ha participat en el programa des del seu començament el 2013
  • La iniciativa busca sensibilitzar els estudiants sobre la importància de tenir una alimentació equilibrada i un estil de vida saludable
  • Durant aquest curs s’hi han incorporat tallers impartits per cuiners del Basque Culinary Center
  • Per al curs vinent es preveuen novetats com un vídeo del reeixit taller “El Xef de la Classe” i visites a nous productors agroalimentaris
  • El Programa Educatiu d’Alimentació de la Fundació EROSKI (PEAHS) va ser premiat l’any passat com una de les millors accions de comunicació d’RSC desenvolupades el 2016 a Espanya

Elorrio, 29 de juny de 2018.- Un total de 460.401 escolars de tot Espanya de 3.192 centres d’Educació Primària han participat en la VI edició del Programa Educatiu en Alimentació i Hàbits de Vida Saludables (PEAHS) que desenvolupa l’Escola d’Alimentació de la Fundació EROSKI. Prop del 16% dels escolars de 2n i 3r cicle de Primària d’Espanya, als quals s’adreça el programa, i el 23% del total dels col·legis de primària d’Espanya han intervingut en la iniciativa durant el curs 2017- 2018 tot just finalitzat. En relació amb el curs anterior, tant el nombre d’escolars com el de col·legis ha crescut de manera notable, un 143% i un 89%,respectivament. Aquestes dades confirmen la valoració positiva del programa, que els últims quatre anys ha multiplicat per set el nombre de participants.

Els col·legis inscrits en el programa des que va començar el 2013 representen el 28,5% dels centres escolars d’Educació Primària de tot Espanya. “El nostre programa educatiu té com a finalitat sensibilitzar els nens i nenes de Primària i el seu entorn sobre la importància de portar una alimentació equilibrada i uns hàbits de vida saludables per a tractar de frenar la taxa d’obesitat infantil creixent amb un programa a la seva mida que els ensenya a menjar sa i créixer forts”, ha assenyalat el director de la Fundació EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa. “El 2013 vamposar en marxa aquest programa i des de llavors hi han participat un total de 869.411 escolars de 3.968 col·legis diferents”, ha detallat.

Aquest programa s’emmarca dins del tercer compromís dels compromisos per la Salut i Sostenibilitat, renovats recentment i que fan referència a la prevenció de l’obesitat infantil. El programa ha estat configurat per un Comitè Científic format per professionals de diferents disciplines: medicina i pediatria, nutrició i dietètica, psicopedagogia i pedagogia. “Any rere any, el programa creix i millora els seus continguts a partir de les valoracions i les aportacions fetes pels docents que ja hi han participat”, ha explicat el director de la Fundació EROSKI.

Novetats per al curs vinent

El programa compta amb deu sessions didàctiques que es desenvolupen a l’aula i es completen amb tres tipus de tallers pràctics. Els alumnes aprenen a fer una compra saludable en una botiga EROSKI i tenen l’oportunitat de visitar les instal·lacions d’un productor agroalimentari local, per conèixer de primera mà l’origen dels aliments.

Els continguts busquen formar l’alumnat sobre els elements bàsics d’una alimentació equilibrada, hàbits de vida saludables, el coneixement de productes locals, les dietes de diferents cultures del món i la sostenibilitat del planeta. Unicef, WWF i la Fundació Espanyola del Cor són col·laboradores de l’Escola d’Alimentació i han elaborat part dels continguts del programa educatiu.

Durant el curs 2017-2018 s’han portat a terme prop de 1.000 tallers en 202 botigues EROSKI, en els quals han participat gairebé 20.000 escolars. “Aquest any hem reformulat els tallers tradicionals en botiga per fer-los encara més divertits i didàctics i hem incorporat un nou format de taller en botiga, ‘El Xef de la Classe’, així com la incorporació al programa d’activitats per fer en família, de manera que el que han après a l’aula i als tallers es pugui posar en pràctica a casa”, ha explicat Martínez Berriochoa.

De cara al curs que ve, s’incorporaran al programa educatiu nous continguts i activitats. “Estendrem els nous formats de tallers d’‘El Xef de la Classe’ amb novetats com un nou vídeo i augmentarem el nombre de productors locals d’aliments per incrementar els tallers que amb tant d’èxit cobrim cada curs. A més, incorporarem un mòdul de repàs que funcionarà com a complement al programa per insistir trimestralment, de forma educativa, en l’alimentació i la importància de seguir una dieta saludable i equilibrada i també actualitzarem les activitats de les unitats didàctiques”, avança el director de la Fundació EROSKI. Així mateix, el concurs de dibuixos de receptes saludables “Imagine Food” tindrà una tercera edició el curs vinent, amb un nou format. Els col·legis interessats a participar en aquest programa PEAHS durant el pròxim curs 2018-2019 s’hi poden inscriure mitjançant el portal  www.escueladealimentacion.es o el telèfon d’atenció 946 072 841.

Premi OCARE, nou reconeixement al PEAHS

El programa formatiu de la Fundació EROSKI per a promoure una alimentació més saludable disposa de nombrosos reconeixements. Entre aquests hi ha el premi OCARE a la “Millor campanya de comunicació RSC amb societat civil” aconseguit l’any passat. L’Observatori de la Comunicació i l’Acció de la Responsabilitat Empresarial (OCARE) va premiar el Programa Educatiu en Alimentació i Hàbits de Vida Saludables (PEAHS) com una de les millors accions de comunicació d’RSC desenvolupades el 2016 a Espanya. Els premis OCARE tenen com a objectiu reconèixer les millors iniciatives i accions de la Comunicació al voltant de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC).

Així mateix, el PEAHS compta amb nombrosos reconeixements, com ara el premi “El Chupete” en el Festival Internacional de Comunicació Infantil en reconeixement a la comunicació adreçada a menors; el premi NAOS que atorga el Ministeri de Sanitat i Consum en reconeixement a la seva aportació a la salut dels consumidors i a la difusió d’hàbits de vida saludables; el segell Gosasun d’Innobasque (Agència Basca d’Innovació); el premi Ciudadano en la categoria de Salut i Qualitat de Vida; i el premi del Centre Català de la Nutrició (CCNIEC).